Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

Η προσευχή της δασκάλας!

 Αφιερωμένο σε κάθε δάσκαλο όπου η αγάπη του για τα παιδιά είναι και η δύναμή του!  Καλή σχολική χρονιά να έχουμε!
Η προσευχή της δασκάλας
Κύριε! Εσύ που δίδαξες, συγχώρα με που διδάσκω·
που φέρω το όνομα της δασκάλας,
που Εσύ έφερες όταν ήσουν στη Γη.
Δώσε μου την μοναδική αγάπη για το σχολειό μου·
που ούτε το κάψιμο της ομορφιάς να είναι ικανό
να κλέψει την τρυφεράδα μου απ’ όλες τις στιγμές.
Δάσκαλε, κάνε ακατάπαυστο τον ενθουσιασμό μου
και περαστική την απογοήτευση.
Βγάλε από μέσα μου αυτό τον ακάθαρτο πόθο
για δικαιοσύνη που εξακολουθεί να με ταράζει,
το γελοίο απομεινάρι της διαμαρτυρίας
που βγαίνει από μέσα μου όταν με πληγώνουν.
Να μην πονάει η αγνόηση και να μην θλίβομαι
για την λήθη αυτών που μας δίδαξαν.

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Πρακτικές οδηγίες για τη διδασκαλία παιδιών με ΔΕΠ-Υ

Οι εκπαιδευτικοί κάθε βαθμίδας οφείλουμε να διευκολύνουμε τη μάθηση τελώντας το αρχαίο Ελληνικό ρητό: «Παν, πάντες, παντός», δηλαδή «Γνώση χωρίς όρια, μάθηση για όλους». Ακόμα περισσότερο, όταν στην τάξη έχουμε μαθητές που αντιμετωπίζουν Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα, η ανάγκη ανακάλυψης νέων τρόπων και στρατηγικών μάθησης, που θα διευκολύνουν όχι μόνο το μαθητή με ΔΕΠΥ, αλλά και όλους τους υπόλοιπους ε'ιναι αδήριτη!


Πρακτικές οδηγίες για τη διδασκαλία παιδιών με ΔΕΠΥ
Οργανώστε τη σχολική τάξη
  • Είναι σημαντικό ο μαθητής με ΔΕΠΥ να κάθεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στο δάσκαλο, στο πρώτο θρανίο για να μην έχει στο οπτικό του πεδίο τα άλλα παιδιά. Δεν πρέπει όμως να διαχωρίζεται από την υπόλοιπη τάξη.
  • Το θρανίο του μαθητή είναι προτιμότερο να βρίσκεται μακριά από τον διάδρομο, τα παράθυρα και γενικά πηγές μηχανικού
    θορύβου για να αποφεύγονται οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα που του αποσπούν την προσοχή.
  • Καλό είναι το παιδί με ΔΕΠΥ να κάθεται μαζί με έναν καλό μαθητή που να λειτουργεί σαν μοντέλο οργάνωσης και θετικής
    συμπεριφοράς.
Οργανώστε την παράδοση του μαθήματος με τρόπο που και να βοηθά το μαθητή με ΔΕΠΥ και να είναι χρήσιμη στα άλλα παιδιά.
  • Πριν από τη παράδοση δώστε την κεντρική ιδέα ή λέξεις κλειδιά.
  • Κάνετε σύντομες παρουσιάσεις ή σπάστε την ύλη σε μικρότερα κομμάτια.
  • Απλοποιείστε τις σύνθετες έννοιες
  • Αποφεύγετε τις σύνθετες εντολές
  • Χρησιμοποιείστε όπου μπορείτε οπτικοακουστικό ή φωτογραφικό υλικό
  • Επιδιώξτε την ενεργή συμμετοχή του μαθητή με ΔΕΠΥ στην παράδοση του μαθήματος, π.χ. μπορεί να γράφει τις λέξεις κλειδιά ή την κεντρική ιδέα του μαθήματος στον πίνακα.
  • Όταν παραδίδετε ή δίνετε εξηγήσεις πρέπει να στέκεστε κοντά στο μαθητή με ΔΕΠΥ και να τον καθοδηγείτε σταθερά και
    διακριτικά.
  • Διατηρείτε οπτική επαφή με τον μαθητή με ΔΕΠΥ και επικοινωνείτε μαζί του κατά τη διάρκεια της παράδοσης.   Μπορείτε να χρησιμοποιείτε το όνομά του ή να του δίνετε σημειώσεις σχετικά με τα βασικά σημεία του μαθήματος.
  • Όταν γράφετε στον πίνακα μεγάλο όγκο πληροφοριών χρησιμοποιείστε εντονότερα χρώματα για τις βασικές έννοιες.
Προετοιμάστε ασκήσεις και διαγωνίσματα
  • Τα παιδιά με ΔΕΠΥ χρειάζονται βοήθεια για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε σύγκριση με το μέσο μαθητή. Τα περισσότερα όμως διστάζουν να τη ζητήσουν και είναι σημαντικό να τα ενθαρρύνετε να ζητούν.
  • Σιγουρευτείτε ότι έχει καταλάβει τις οδηγίες πριν αρχίσει να γράφει.
  • Αν χρειάζεται επαναλαμβάνετε τις οδηγίες με ήρεμο και θετικό τρόπο ή μπορείτε να βάλετε τον μαθητή με ΔΕΠΥ να τις
    επαναλάβει για σας.
  • Είναι προτιμότερο να βάζετε σύντομα τεστ και να αποφεύγετε τα μεγάλα διαγωνίσματα.
  • Χρησιμοποιείστε όπου είναι δυνατόν σχήματα και χρώματα.
  • Δώστε στο μαθητή με ΔΕΠΥ μεγαλύτερο χρόνο για να ολοκληρώσει την εργασία του. Τον χρειάζεται.
  • Επιβραβεύστε την ακρίβεια και όχι την ποσότητα.
Ενισχύστε την οργανωμένη συμπεριφορά
  • Τα παιδιά με ΔΕΠΥ χρειάζονται ένα εξαιρετικά δομημένο περιβάλλον προκειμένου να ανταποκριθούν θετικά. Καθιερώστε μια καθημερινή ρουτίνα στην τάξη.
  • Γράψτε καθημερινά το πρόγραμμα στον πίνακα.
  • Δείξτε στα παιδιά πόσο σημαντική θεωρείτε την οργάνωση, δίνοντάς τους 5 λεπτά την ημέρα, προκειμένου να οργανώσουν το θρανίο και τα βιβλία τους. Επιβραβεύστε καθημερινά την πιο οργανωμένη σειρά μαθητών.
  • Επιβραβεύστε άμεσα τη σύμφωνη με τους κανόνες συμπεριφορά. Η επιβράβευση πρέπει να είναι συχνότερη από την τιμωρία.
  • Υιοθετείστε ένα σύστημα ανταμοιβής για την ολοκλήρωση των εργασιών.
  • Οι κανόνες συμπεριφοράς στην τάξη πρέπει να είναι σαφείς και απλοί.
  • Παραμείνετε ήρεμοι, επαναλάβετε τον κανόνα όποτε χρειάζεται, αποφεύγοντας να έλθετε σε αντιπαράθεση με τον μαθητή.
  • Μπορείτε επίσης να κάνετε μια συμφωνία σε ατομική βάση, με τη μορφή "συμβολαίου" με το μαθητή.
  • Μπορείτε να θέσετε εβδομαδιαίους ή μηνιαίους στόχους, ανάλογα με τις ανάγκες του συγκεκριμένου μαθητή.
  • Επαινέστε συγκεκριμένες συμπεριφορές, πχ πείτε συγχαρητήρια, έγραψες σωστά όλη την ορθογραφία, αντί να πείτε μπράβο.
  • Να είστε σε επιφυλακή για την κίνηση που μπορεί να χρειάζεται ο μαθητής. Αν τον βλέπετε σε ανησυχία, μπορείτε να τον στέλνετε στο γραφείο να φέρει ορισμένα υλικά, πχ κιμωλίες. Η ολιγόλεπτη αυτή έξοδος από την τάξη λειτουργεί σαν βαλβίδα αποσυμπίεσης.
  • Πριν φύγει, βεβαιωθείτε ότι έχει καταγράψει τις εργασίες που έχει για το σπίτι.
  • Οι μαθητές με ΔΕΠΥ απογοητεύονται εύκολα. Το άγχος, η πίεση, η κούραση μπορούν να αναστείλουν τον αυτοέλεγχό τους και να οδηγήσουν σε κακή συμπεριφορά.
Ενισχύστε την κοινωνικοποίηση
  • Είναι σημαντικό να συζητάτε στην τάξη για το σωστό τρόπο επίλυσης των διαφορών και των συγκρούσεων.
  • Ενισχύστε τη σχέση του μαθητή με ΔΕΠΥ με τους συμμαθητές του.
  • Μην τον μειώνετε μπροστά σε άλλους. Τόσο αυτός όσο και οι άλλοι ξέρουν ότι είναι σε μειονεκτική θέση και θα θεωρήσουν ότι τους δίνετε την άδεια να τον μειώσουν κι εκείνοι.
  • Αποφύγετε να του θυμίζετε μπροστά σε άλλους ότι πρέπει να πάρει φάρμακο σε περίπτωση που βρίσκεται σε φαρμακευτική αγωγή.
Η παρουσία ενός παιδιού με ΔΕΠΥ μπορεί να διαλύσει την τάξη και να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στη διδασκαλία. Η δουλειά του δασκάλου είναι επίπονη, και συχνά γεμάτη άγχος, ματαίωση ακόμα και θυμό. Μην παίρνετε τη συμπεριφορά του παιδιού προσωπικά. Η ΔΕΠΥ είναι η αιτία. Με τη βοήθειά σας τα παιδιά μπορούν να μάθουν να ελέγχουν καλύτερα τη συμπεριφορά τους. Να είστε σε επαφή με τους γονείς. Είναι σημαντικό να συνεργάζεστε και να οργανώνετε κοινές στρατηγικές προσέγγισης και αντιμετώπισης προβλημάτων. Η συνεργασία αυτή δημιουργεί ένα ασφαλές, υποστηρικτικό πλαίσιο για το παιδί.
πηγή: http://www.adhdhellas.org/

Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

Οι κανόνες της τάξης μας μέσα από την ιστορία της Χαράς!

Η Χαρά θα πάει Α' τάξη μέσα από την ιστορία της μαθαίνουμε τι την συμβουλεύει η κυρία της!Ένας όμορφος τρόπος να παρουσιάσουμε στα παιδιά   κανόνες της τάξης!

Τι χρειάζεται ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ στο σπίτι στο σχολείο στις παρέες.....

Παιδιά με ΔΕΠ-Υ : Τα δύσκολα παιδιά

Ένα στα δέκα, περίπου, ελληνόπουλα παρουσιάζει Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ). Τα συμπτώματα θεωρούνται παθολογικά, όταν εμφανίζονται σε υπερβολικό βαθμό, λαμβάνοντας πάντα υπ’ όψιν την ηλικία του παιδιού, όταν επιμένουν για χρονικά διαστήματα που ξεπερνούν τους έξι μήνες και όταν εκδηλώνονται σε 2 τουλάχιστον διαφορετικά περιβάλλοντα ( π.χ  σπίτι, εξωσχολικές δραστηριότητες, ή και  σχολείο ).

Γνωρίζετε ότι…

  • Τα πρώτα συμπτώματα ΔΕΠ-Υ εμφανίζονται πριν την ηλικία των 7 ετών.
  • Το 5% - 10% του παιδικού πληθυσμού παγκοσμίως εμφανίζει ΔΕΠ-Υ.
  • Στην εφηβεία, η υπερκινητικότητα και η παρορμητικότητα ως συμπτώματα ΔΕΠ-Υ «υποχωρούν», όχι όμως και η διάσπαση προσοχής.
  • Η αναλογία εμφάνισης της διαταραχής μεταξύ αγοριών & κοριτσιών είναι περίπου 3 προς 1.
  • Η ΔΕΠ-Υ έχει σε μεγάλο ποσοστό γονιδιακή, άρα κληρονομική βάση. Ωστόσο, υπάρχουν περιβαλλοντικοί παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης της διαταραχής (π.χ το κάπνισμα κατά την κύηση, το χαμηλό βάρος του παιδιού κατά τη γέννηση, τα ψυχολογικά προβλήματα του παιδιού κ.τ.λ).
  • Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ μπορεί να παρουσιάζουν και μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς να είναι απαραίτητη η συνύπαρξη τους.
  • Το Υπουργείο Υγείας δεν αναγνωρίζει τα παιδιά με ΔΕΠ–Υ ως άτομα που χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης και αποκατάστασης.
  • Τα άτομα με ΔΕΠ-Υ μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο ακόμη και την ίδια τη ζωή τους, αφού η ΔΕΠ-Υ τα κάνει άκρως επιρρεπή σε ατυχήματα.

Και τώρα τι κάνουμε;

Η διάγνωση απαιτεί τη χρήση πολλαπλών μέσων αξιολόγησης και πολλαπλών διαγνωστικών μεθόδων. Η διάγνωση χρειάζεται να είναι λεπτομερής σε γνωστικό, συναισθηματικό, κοινωνικό, αλλά και μαθησιακό επίπεδο. Απαραίτητη όμως κρίνεται και η συμμετοχή των γονέων και του δασκάλου στη διαγνωστική διαδικασία.

Ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ, στο σπίτι, στο σχολείο, στις παρέες…

Τι χρειάζεται

  • Θέλει όρια ,κανόνες ,δομημένες συμπεριφορές
  • Θέλει εναλλαγή δραστηριοτήτων και ερεθισμάτων
  • Θέλει συχνά διαλείμματα
  • Θέλει προσωπική επαφή και συμπάθεια
  • Θέλει το χαμόγελο
  • Θέλει συνεχή επιτήρηση και έλεγχο
  • Θέλει σταθερότητα στη συμπεριφορά του άλλου
  • Θέλει να αισθάνεται σημαντικός και ότι συμμετέχει στα πλαίσια που έχει ενταχθεί
  • Θέλει επιβράβευση, συνεχή ενθάρρυνση και παρότρυνση
Τι δεν χρειάζεται

  •  όχι ασαφή όρια και ακαθόριστους κανόνες
  •  όχι μονότονη διδασκαλία
  •  όχι συνεχόμενη δουλειά
  •  όχι απρόσωπες και απομονωτικές συμπεριφορές
  •  όχι την ειρωνεία
  •  όχι αυστηρότητα
  •  όχι σκαμπανεβάσματα
  •  όχι απομόνωση και αδιαφορία
  •  όχι πίεση, ζόρισμα ή ένταση


Η ΔΕΠ-Υ ανήκει στις λεγόμενες «διασπαστικές διαταραχές της συμπεριφοράς», οι οποίες αναφέρονται στον πίνακα παρακάτω

Κυριακή 24 Αυγούστου 2014

Διακόσμηση τάξης !





Μερικές ιδέες για τη διακόσμηση της τάξης μας ....ένα θέμα που μας απασχολεί όλους μας!
Ιδέες για την αρχή της σχολικής χρονιάς και όχι μόνο.
bulletinboardsideas.org

aplacecalledkindergarten.blog

hekindercupboard.blog

media-cacheak1pinimg pinterest

irstgradeblueskies

media-cacheak1pinimg  pinterest

secondgradeclub.jpg

teachingisforever.blog

squidoo.jpg

twelvecraftstilcrismas.blog

Σάββατο 23 Αυγούστου 2014

Ποια η σημασία των "ορίων "στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών;

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

18 χαρακτηριστικά γνωρίσματα του δυσλεξικού παιδιού!!




Η δυσλεξία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που που κάνει εμφανή την παρουσία της σε διάφορους τομείς στη ζωή του δυσλεξικού ατόμου! Στο σύνδεσμο που ακολουθεί αναφέρονται 18 χαρακτηριστικά του δυσλεξικού ατόμου. http://dyslexiaathome.blogspot.gr/2013/01/18.html

Παίζοντας με τον πηλό!




από το meaningfulmama.com

από το craftsideasforkids.


από το krokotak

από το spittin-toad.blog

Τραγούδια για την τάξη!!!!!!!

Καλημέρα! Ένα ρυθμικό τραγούδι που μπορούμε πάνω στην ίδια μουσική να προσαρμόσουμε ελληνικούς στίχους!




Άλλο ένα ρυθμικό τραγούδι : Το σχολείο ξεκινά!



Το παιδί μου δεν κάνει καλά γράμματα, πώς να το βοηθήσω;

Το πιο δύσκολο πράγμα για τους μαθητές του Δημοτικού δεν είναι να μάθουν να διαβάζουν και να μετρούν. Είναι πολύ πιο δύσκολο να μάθουν να γράφουν και να διατηρούν τα τετράδιά τους καθαρά. Αν λοιπόν τα τετράδια του παιδιού σας είναι γεμάτα μουντζούρες και τα γράμματά του είναι πραγματικά δυσανάγνωστα, μη βιαστείτε να το κατηγορήσετε για έλλειψη προσπάθειας.
Το παιδί μου δεν κάνει καλά γράμματα. Πώς να το βοηθήσω;
Η γραφή είναι σύνθετη
Η γραφή είναι μια σύνθετη δραστηριότητα και απαιτεί το συνδυασμό οπτικών, κινητικών, κιναισθητικών και γνωστικών δεξιοτήτων. Βρίσκεται κάτω από την άμεση επίδραση του κεντρικού νευρικού συστήματος και μας δίνει τη δυνατότητα να εκφράσουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Ειδικότερα, η γραφική μας ικανότητα, δηλαδή ο τρόπος που το χέρι μας κινείται στο γραφικό χώρο, καταγράφει την ψυχοσωματική μας κατάσταση, τις τάσεις και τη συμπεριφορά μας. Το χέρι λοιπόν αποτυπώνει πολλές ιδιότητες του χαρακτήρα μας, συνεπώς η γραφή φέρει τη σφραγίδα της μοναδικής και ανεπανάληπτης προσωπικότητάς μας.
Μελλοντική εικόνα
Το πώς γράφει ένα παιδί δείχνει σε μεγάλο βαθμό τη μελλοντική γνωστική εικόνα που θα έχει αυτό το παιδί. Αρκεί να αναφέρουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν την σωστή γραφή για να καταλάβουμε τη σπουδαιότητα και πολυπλοκότητα αυτής της δεξιότητας: λεπτή κίνηση, αδρή κίνηση, στάση σώματος, μυϊκός τόνος, σύλληψη μολυβιού, σταθερότητα συμπεριφοράς, συγκέντρωση προσοχής, οπτικοκινητικός συντονισμός, σταθερότητα και αναγνώριση φορμών, εκτίμηση χώρου, έλεγχος γραμμής, διαχωρισμός εικόνας-φόντου, οπτικό κλείσιμο, προσανατολισμός στο χώρο, κατανόηση μεγεθών, συμμετρία, κατευθυντικότητα, λεπτομερής κινητικός έλεγχος, πυκνότητα, ρυθμός, συχνότητα, συνέχεια, ολική αντίληψη.
Η αποκωδικοποίηση της γραφής του παιδιού όπως και στους ενήλικες είναι δυνατό να φέρει γραφολογικές και συμβολικές πληροφορίες σχετικά με την ψυχική κατάσταση του παιδιού. Η συσχέτιση του γραψίματος ενός παιδιού με το γραφικό χαρακτήρα άλλων παιδιών της ίδιας ηλικίας μας επιτρέπει να κρίνουμε όχι μόνο την αντίληψη αλλά και την πνευματική δεκτικότητα, την ωριμότητα και την πρωτοτυπία της φαντασίας του παιδιού. Είναι δυνατόν επίσης να διαπιστωθούν έγκαιρα μέσα από τη γραφή του παιδιού διάφορα προβλήματα του συναισθηματικού και ψυχικού κόσμου του και έτσι δίνεται τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό και στους γονείς να το βοηθήσουν να ξεπεράσει τα προβλήματα αυτά με τον κατάλληλο τρόπο.
΄΄Το πώς γράφει ένα παιδί δείχνει σε μεγάλο βαθμό τη μελλοντική γνωστική εικόνα που θα έχει αυτό το παιδί.’’
Γραφή και Επιδόσεις
Αν και γενικά είναι αποδεκτό πως η γραφή είναι προϊόν πνευματικό της διάνοιας του κάθε ανθρώπου, πάρα πολλά έξυπνα παιδιά που ταυτόχρονα είναι καλοί μαθητές, έχουν πρόβλημα με το γραφικό τους χαρακτήρα. Το πρόβλημα συχνά εμφανίζεται επειδή προσπαθούν να γράψουν γρήγορα ή επειδή δεν έχουν εξασκηθεί στη γραφή. Ένας άσχημος γραφικός χαρακτήρας λοιπόν δεν καθιστά αυτόματα και το παιδί κακό μαθητή. Πολλές φορές πίσω από την ψυχογενή κακογραφία βρίσκονται σε αρκετές περιπτώσεις οι τιμωρίες, οι άσχημες βαθμολογίες ή ακόμη και το άγχος της ορθογραφίας. Τα ευαίσθητα, δειλά και ευμετάβολα ψυχικά παιδιά είναι και αυτά που παρουσιάζουν συνήθως διαταραχές στη γραφή τους, οι οποίες όμως αποκαθίστανται όταν το παιδί αποδεσμευτεί από τα αρνητικά συναισθήματα που το κυριεύουν. Η καλλιγραφία γενικά χρειάζεται εκμάθηση και ατομική προσπάθεια από το παιδί με συστηματική εξάσκηση. Εξαρτάται όμως από το επίπεδο γραφής και την ηλικία του παιδιού.
Τι πρέπει να ψάχνουμε;
Αν όμως το παιδί σας παρ’ όλες τις προσπάθειες εξακολουθεί να γράφει δυσανάγνωστα, με σοβαρά και ανεξήγητα λάθη τότε αυτό πιθανόν να αποτελεί σύμπτωμα κάποιας αναπτυξιακής διαταραχής ή κάποιου λογοπεδικού προβλήματος. Σε γενικές γραμμές η κακογραφία δεν αποτελεί από μόνη της σύμπτωμα κάποιας διαταραχής. Έτσι, κάποια παιδιά μπορεί να γράφουν δυσανάγνωστα, ενώ κατά τα άλλα να μην αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα. Αρκετά συχνά όμως η κακογραφία εμφανίζεται και σε παιδιά που αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα πρόβλημα στην ανάγνωση και στην ορθογραφία. Συνήθως το πρόβλημα επιτείνεται όταν υπάρχει πίεση χρόνου ή όταν το παιδί πρέπει παράλληλα να ακούει και να γράφει.
Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά με δυσγραφία και δυσλεξία έχουν φυσιολογική και ανώτερη από το μέσο όρο νοημοσύνη, όμως οι δεξιότητες γραφής είναι σημαντικά κάτω από το αναμενόμενο, δεδομένων της χρονολογικής ηλικίας και της νοημοσύνης τους. Παρατηρείται επίσης παράλειψη, πρόσθεση και αντικατάσταση γραμμάτων, ενώ υπάρχουν πολλά ορθογραφικά λάθη και μουντζούρες. Ένα παιδί πάλι αν και μπορεί να έχει τις γνωσιακές και νοητικές ικανότητες να αντιληφθεί την γραφή, πιθανόν να έχει μειωμένη ικανότητα να κρατάει και να χρησιμοποιεί το μολύβι/στυλό. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα, δυσγραφικά γράμματα, δυσανάγνωστα και αργή, επίπονη γραφή επειδή το παιδί δεν έχει αναπτύξει τη λεπτή κινητικότητα. Σε όλες τις περιπτώσεις πάντως τα παιδιά αυτά χρειάζονται βοήθεια προκειμένου να βελτιώσουν τον άστατο γραφικό τους χαρακτήρα γι’ αυτό καλό είναι να απευθυνθείτε σε κάποιο λογοπεδικό για να υπάρξει η κατάλληλη παρέμβαση.
‘’ Η καλλιγραφία γενικά χρειάζεται εκμάθηση και ατομική προσπάθεια από το παιδί με συστηματική εξάσκηση. ’’
Ενθάρρυνση & Έκφραση
Αναμφισβήτητα, όποιος και να είναι ο γραφικός τους χαρακτήρας πρέπει να δοθεί έμφαση τόσο από τους γονείς όσο και από τους δασκάλους στο να εκφράζονται τα παιδιά μέσω της γραφής. Το παιδί πρέπει να ενθαρρύνεται να γράφει και ποτέ να καταπιέζεται. Δεν πρέπει ακόμη να ξεχνάμε ότι ο γραφικός χαρακτήρας είναι μια εκδήλωση της προσωπικότητας και του εσωτερικού κόσμου και οποιοσδήποτε εξαναγκασμός σε αυτόν τον τομέα μπορεί να επιφέρει σοβαρά ψυχολογικά τραύματα στο παιδί. Δυστυχώς όμως ένα δυσανάγνωστο κείμενο προδιαθέτει αρνητικά τον αναγνώστη, ακόμα και αν το περιεχόμενό του είναι πολύ καλό. Απ’ την άλλη πλευρά, η παρουσία ενός καλού γραπτού του παιδιού βοηθάει το δάσκαλο στη σωστή διόρθωση και δίνει στο ίδιο το παιδί αυτοπεποίθηση. Τι πρέπει όμως να κάνουν οι γονείς προκειμένου το παιδί να μάθει να κάνει ωραία γράμματα;
Ένας ευανάγνωστος γραφικός χαρακτήρας απ’ την πλευρά σας είναι σίγουρα το καλύτερο πρότυπο για μίμηση που μπορείτε να του προσφέρετε στην περίπτωση αυτή. Είναι σημαντικό επίσης τα παιδιά να μεταχειρίζονται υλικά που τους αρέσουν, τα εκφράζουν και τα καθοδηγούν. Χρωματιστά μολύβια και γόμες μπορεί να λειτουργήσουν ελκυστικά για το παιδί και να έχουμε έτσι το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η ιχνηλασία ακόμη τα πρώτα χρόνια της σχολικής ζωής μπορεί να βοηθήσει το παιδί να έχει όμορφο γραφικό χαρακτήρα.
Εναλλακτικά, αντί να αναγκάζετε το παιδί σας τα κάθεται με τις ώρες πάνω από τα τετράδιά του προσπαθώντας να κάνει ωραία γράμματα, μπορείτε να το βοηθήσετε να βελτιώσει το γραφικό του χαρακτήρα παίζοντας μαζί του! Επιλέξτε παιχνίδια με τα οποία το παιδί πρέπει να χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του. Με αυτόν τον τρόπο τα χεράκια του θα εξασκηθούν. Ένας τέτοιος διασκεδαστικός και συγχρόνως αποτελεσματικός τρόπος είναι το σχέδιο.
΄΄Δεν πρέπει ακόμη να ξεχνάμε ότι ο γραφικός χαρακτήρας είναι μια εκδήλωση της προσωπικότητας και του εσωτερικού κόσμου και οποιοσδήποτε εξαναγκασμός σε αυτόν τον τομέα μπορεί να επιφέρει σοβαρά ψυχολογικά τραύματα στο παιδί ’’
Συμπερασματικά, επειδή η γραφή είναι μια σύνθετη δραστηριότητα ο γραφικός χαρακτήρας του παιδιού δε μπορεί να μας δώσει σαφή στοιχεία για τη σχολική επίδοση του. Εάν ένα παιδί δηλαδή κάνει άσχημα γράμματα δε σημαίνει ότι πρόκειται για έναν κακό μαθητή και αντιστρόφως. Αν όμως η γραφή του παιδιού είναι ιδιαίτερα δυσανάγνωστη ίσως τότε πρέπει να ερευνήσουμε πιθανά αίτια της, όπως συναισθηματικά, ψυχολογικά ή και αναπτυξιακά.
πηγή :http://gia-mamades.gr/

Φθινοπωρινές κατασκευές!!


Με σποράκια ,βελανίδια ,ξυλαράκια,......!








Οι παραπάνω εικόνες είναι από το kokokokids.ru

από το katjaenseling.com

Με βελανίδια ,από το the coteri.eblog

από το crafts by Amanda ,makesand takes

από τοallkidsnetwork.com

από το krokotak

από το examiner.com