Α΄-Δ ΄ ΤΑΞΕΙΣ
Οι τάξεις εργάστηκαν στην 1η ενότητα για να γνωρίσουν τα είδη των πολιτευμάτων. Μέσα από φύλλα εργασίας, κατασκευές, παιχνίδια και διαδίκτυο ήρθαν σε επαφή με τα πολιτεύματα της βασιλείας, της δικτατορίας και της δημοκρατίας.
Αναλυτικά:
Στην Α' τάξη δόθηκε φύλλο εργασίας με τρία σπιτάκια, ένα για κάθε πολίτευμα. Στην πόρτα κάθε σπιτιού ήταν γραμμένο ένα αίνιγμα.
Τα παιδιά άκουσαν τα αινίγματα, επανάλαβαν δυνατά την απάντηση με το όνομα κάθε πολιτεύματος και στο τέλος, άνοιξαν τις πορτούλες και ζωγράφισαν μια χαρακτηριστική εικόνα σε κάθε σπιτάκι.
Σε κοινή συνάντηση των δύο τάξεων, συνδυάσαμε τις γνώσεις μας για να φτιάξουμε μια μεγάλη αφίσα με τα σπιτάκια των πολιτευμάτων. Οι μαθητές της Δ' τάξης έλεγαν δυνατά τα αινίγματα και οι μαθητές της Α' τάξης έπρεπε να εντοπίσουν την καρτέλα με το όνομα του σωστού πολιτεύματος και να την κολλήσουν στο αντίστοιχο σπιτάκι, λαμβάνοντας υπόψη και την εικόνα που ήταν κολλημένη μέσα.
Οι μαθητές της Δ' τάξης διάβασαν το ποίημα "Ωδή στη Δημοκρατία" της Ελένης Τσούση και έφτιαξαν μια όμορφη κατασκευή για να στολίσουν την τάξη τους.
Οι μαθητές της Α' τάξης μετά από συζήτηση για τη ζωή των ανθρώπων στα δύο πολιτεύματα (δικτατορία-δημοκρατία) έφτιαξαν δύο ομαδικές αφίσες με τη "Μισούπολη" και τη "Φιλούπολη".
Στην κοινή μας συνάντηση επίσης, είχαμε την ευκαιρία να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με τη δημοκρατική διαδικασία της ψηφοφορίας.
Οργανώσαμε μία ψηφοφορία στην τάξη με θέμα: "Προτιμάς να παίζεις μόνος σου ή με τους φίλους σου;"
Στήσαμε ένα παραβάν και μία κάλπη και φτιάξαμε τις ταυτότητες των ψηφοφόρων. Τα παιδιά περνούσαν από το τραπέζι της εφορευτικής επιτροπής, έπαιρναν τα δύο ψηφοδέλτια ("Να παίζω μόνος/η" και "Να παίζω με φίλους") και έναν σφραγισμένο φάκελο κι έμπαιναν με τη σειρά στο παραβάν. Κι από εκεί... Στην κάλπη!
Στο τέλος της ψηφοφορίας κάναμε καταμέτρηση των αποτελεσμάτων.
Προς μεγάλη χαρά όλων μας νίκησε η φιλία με συντριπτική πλειοψηφία!