Συγγνώμη, αν μου επιτρέπεται, μια παρατήρηση μόνο θα ήθελα να κάνω. Στο ''ψεύτικο διάβασμα'' προσωπικά δεν είμαι πολύ σύμφωνη με το ''κοιτάζω μόνο τις εικόνες'' ως λάθος. Ένα από τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη είναι να ξεφυλλίζει απλώς ένα βιβλίο. Ειδικότερη στην Α τάξη, η παρατήρηση των εικόνων είναι ένα είδος ανάγνωσης το οποίο βοηθάει στην πρόβλεψη του κειμένου και επομένως στην σταδιακή κατάκτηση του μηχανισμού της ανάγνωσης.
Ασφαλώς και είναι δικαίωμά του να ξεφυλλίζει το βιβλίο και να βλέπει τις εικόνες και για αυτό στα παιχνίδια που κάναμε για την δανειστική βιβλιοθήκη σε καινούρια ανάρτηση , αυτό παρότρυνα τα παιδιά να κάνουν. Όχι όμως μόνο αυτό ,7 χρονών θα πρέπει να έχουν ως αφόρμηση την εικόνα και να μπαίνουν στον πειρασμό να τους το διαβάσει κάποιος. Να μην μένουν μόνο στην εικόνα. Πολλές φορές θα έχετε διαπιστώσει αν έχετε τάξη ,ότι τα παιδιά γυρνούν γρήγορα τις σελίδες και λένε το διάβασα κυρία,πρέπει λοιπόν να αρχίσουν να μαθαίνουν ότι δεν έμαθαν τι έλεγε η ιστορία με το να το ξεφυλλίζουν ,δεν το διάβασαν απλά το εικονοποίησαν στο μυαλό τους .Διαφορετικό από το διαβάζω. Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον που δείχνετε!
Φυσικά και δεν θα μένουν μόνο στην εικόνα. Το ανέφερα απλώς διότι σαν πρώτο στάδιο δεν είναι κακό να συμβαίνει αυτό, ίσα ίσα που βοηθάει τα παιδιά. Με βάση την εικόνα προχωρούμε και στο κείμενο και νομίζω ότι τα παιδιά από μόνα τους έχουν αυτή την εσωτερική θέληση να μάθουν να διαβάζουν το γραπτό κείμενο και όχι μόνο την εικόνα. Όσο αφορά όμως την λογοτεχνική ανάγνωση, νομίζω πως αν ξεφυλλίσει ένα παιδί κάποιο βιβλίο και δει μόνο τις εικόνες δεν είναι λάθος εκτός και αν το κάνει αυτό με όλα τα βιβλία και κυρίως σε αυτό ήθελα να σταθώ.
Συγγνώμη, αν μου επιτρέπεται, μια παρατήρηση μόνο θα ήθελα να κάνω. Στο ''ψεύτικο διάβασμα'' προσωπικά δεν είμαι πολύ σύμφωνη με το ''κοιτάζω μόνο τις εικόνες'' ως λάθος. Ένα από τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη είναι να ξεφυλλίζει απλώς ένα βιβλίο. Ειδικότερη στην Α τάξη, η παρατήρηση των εικόνων είναι ένα είδος ανάγνωσης το οποίο βοηθάει στην πρόβλεψη του κειμένου και επομένως στην σταδιακή κατάκτηση του μηχανισμού της ανάγνωσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε όλο το σεβασμό φυσικά.
Ασφαλώς και είναι δικαίωμά του να ξεφυλλίζει το βιβλίο και να βλέπει τις εικόνες και για αυτό στα παιχνίδια που κάναμε για την δανειστική βιβλιοθήκη σε καινούρια ανάρτηση , αυτό παρότρυνα τα παιδιά να κάνουν. Όχι όμως μόνο αυτό ,7 χρονών θα πρέπει να έχουν ως αφόρμηση την εικόνα και να μπαίνουν στον πειρασμό να τους το διαβάσει κάποιος. Να μην μένουν μόνο στην εικόνα. Πολλές φορές θα έχετε διαπιστώσει αν έχετε τάξη ,ότι τα παιδιά γυρνούν γρήγορα τις σελίδες και λένε το διάβασα κυρία,πρέπει λοιπόν να αρχίσουν να μαθαίνουν ότι δεν έμαθαν τι έλεγε η ιστορία με το να το ξεφυλλίζουν ,δεν το διάβασαν απλά το εικονοποίησαν στο μυαλό τους .Διαφορετικό από το διαβάζω.
ΔιαγραφήΣας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον που δείχνετε!
Φυσικά και δεν θα μένουν μόνο στην εικόνα. Το ανέφερα απλώς διότι σαν πρώτο στάδιο δεν είναι κακό να συμβαίνει αυτό, ίσα ίσα που βοηθάει τα παιδιά. Με βάση την εικόνα προχωρούμε και στο κείμενο και νομίζω ότι τα παιδιά από μόνα τους έχουν αυτή την εσωτερική θέληση να μάθουν να διαβάζουν το γραπτό κείμενο και όχι μόνο την εικόνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο αφορά όμως την λογοτεχνική ανάγνωση, νομίζω πως αν ξεφυλλίσει ένα παιδί κάποιο βιβλίο και δει μόνο τις εικόνες δεν είναι λάθος εκτός και αν το κάνει αυτό με όλα τα βιβλία και κυρίως σε αυτό ήθελα να σταθώ.
Καλή συνέχεια!