Τετάρτη, 20 Αυγούστου 2014

Η σχολική τσάντα ποια είναι η κατάλληλη;

Η σχολική τσάντα, η αγαπημένη «σάκα» των παιδιών, μπορεί να μην είναι πάντα όσο αθώα φαίνεται! Γι’ αυτό μεριμνήστε έγκαιρα για να προλάβετε πιθανά προβλήματα που μπορούν να προκύψουν στην υγεία των παιδιών.
Η Σχολική Τσάντα Πρόβλημα για την Ανάπτυξη
Που εντοπίζεται το πρόβλημα;
Οι τσάντες που είναι πολύ βαριές ή φοριούνται λάθος μπορούν να τραυματίσουν τους μύες και τις κλειδώσεις των παιδιών οδηγώντας σε πόνους στην πλάτη, στο λαιμό και στους ώμους. Το πρόβλημα αυτό πρέπει να απασχολεί τους γονείς, τους δασκάλους και τους παιδίατρους καθώς το φορτίο των παιδιών δε φαίνεται να ελαφραίνει όσο περνούν τα χρόνια.
 Τα πιθανά προβλήματα
Μια βαριά  σάκα μπορεί να είναι πηγή διάφορων προβλημάτων για το μυοσκελετικό σύστημα του παιδιού που βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη. Η πιθανότητα δημιουργίας σκολίωσης, μιας πάθησης της σπονδυλικής στήλης που χαρακτηρίζεται από δυσμορφία με κλίση προς τα πλάγια είναι μεγάλη. Η κλίση της σπονδυλικής στήλης στη σκολίωση είναι μόνιμη και μπορεί να είναι μικρότερη ή μεγαλύτερη ανάλογα με τη σοβαρότητα της περίπτωσης.
• Τα παιδιά που φοράνε την τσάντα τους μόνο στον ένα ώμο έχουν την τάση να γέρνουν προς την πλευρά που είναι το βάρος.
• Επίσης τσάντες με μικρά, στενά λουριά που «χώνονται» στους ώμους του παιδιού μπορεί να εμποδίσουν την καλή κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή με αποτέλεσμα το παιδί να αισθάνεται τα χέρια του μουδιασμένα.
• Ατυχήματα συμβαίνουν και όταν ένα παιδί χτυπήσει κατά λάθος ένα άλλο με μια βαριά σάκα.
• Επιπλέον μια ασήκωτη τσάντα μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στο βάδισμα ή ο μαθητής μπορεί να χάσει την ισορροπία του αν τον «παρασύρει» το βάρος.
 Ποια είναι η κατάλληλη σάκα;
1) Πρέπει να γίνεται προσεκτική επιλογή για την ανεύρεση κατάλληλης τσάντας για το παιδί. Αυτές που έχουν φαρδιά λουριά με βάτες αλλά και βάτα στο πίσω μέρος (εκείνο που έρχεται σε επαφή με την πλάτη του παιδιού) είναι πιο αναπαυτικές και θα πρέπει να προτιμώνται
2) Οι σχολικές τσάντες πρέπει να είναι ελαφριές. Δεν πρέπει να ξεπερνούν το 10%- 20% του βάρους του παιδιού.
3) Φροντίστε να γίνει συνήθεια στα παιδιά να βάζουν πάντα και τα δύο λουριά, ένα στον κάθε ώμο.
4) Η κατανομή των βιβλίων μέσα στην τσάντα πρέπει να γίνεται ομοιόμορφα για ισοσταθμίζεται το βάρος στην πλάτη. Τα πιο βαριά αντικείμενα θα πρέπει να τοποθετούνται στο κέντρο της τσάντας.
5) Μια σχολική τσάντα με ροδάκια είναι μια καλή εναλλακτική για τα παιδιά. Ωστόσο, αυτό ισχύει μόνο κάτω από ορισμένες συνθήκες, καθώς ενδέχεται να μην αποδειχτεί πρακτική για να την σέρνει το παιδί αν το σχολείο έχει π.χ. σκάλες προς τις αίθουσες.
6) Εάν το παιδί πηγαίνει  σε σχολείο που υπάρχουν ατομικά ντουλάπια, τότε θα μπορούσε ορισμένα βιβλία να τα έχει διπλά και να τα αποθηκεύει στο σχολείο, για να αποφεύγεται η μεταφορά τους
7) Οι γονείς δεν πρέπει να αμελούν εάν το παιδί ή ο έφηβός παραπονιέται για πόνο στην πλάτη. Σε κάθε τέτοια περίπτωση θα πρέπει να συμβουλεύονται αμέσως τον παιδίατρο ή τον ορθοπεδικό.
 Και αν έχει γίνει ζημιά;
Αν τα προβλήματα με την πλάτη του παιδιού σας εντοπιστούν νωρίς και αλλάξει συνήθειες οι πόνοι μπορούν να περιοριστούν ή και να εξαλειφθούν. Σε κάθε περίπτωση αν υποπτεύεστε ότι το παιδί σας έχει πρόβλημα με την πλάτη του απευθυνθείτε άμεσα στο γιατρό σας καθώς τα προβλήματα της σπονδυλικής στήλης θα το ενοχλούν και στην ενήλικη ζωή του αν δεν καταπολεμηθούν έγκαιρα. Οι ειδικοί εισηγούνται να βρεθούν τρόποι ώστε οι σχολικές τσάντες των παιδιών να ελαφρύνουν, μέχρι τότε όμως δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο τι κουβαλάει το παιδί σας ώστε να προλάβετε τυχόν προβλήματα.
 Μαμάδες Προτάσεις-συμβουλές
• Οι γονείς πρέπει να ελέγχουν το βάρος και το περιεχόμενο της σάκας. ∆εν πρέπει να ξεπερνά το 10% του σωματικού βάρους του μαθητή.
• Η τσάντα που  επιλέγετε  να έχει δυο ιμάντες που προσαρμόζονται σε κάθε σωματότυπο και βάτες στην πλάτη. Καλό είναι να μην ακολουθούμε τη μόδα και τη διαφήμιση στην επιλογή μιας τσάντας.
• Η σάκα να έχει θήκες και τα σχολικά είδη να μοιράζονται με τα πιο βαριά στο κέντρο.
• Η καλύτερη πρόληψη πέρα από τις προτάσεις είναι η (σωματική) άσκηση των μυών που διατηρούν τη φυσιολογική γραμμή βαρύτητας.
πηγή:http://gia-mamades.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου