Μήπως πρέπει να διαβάσεις; Συνέχεια θα παίζεις;
Το καλοκαίρι είναι εδώ! Σαν γονείς πολλές φορές αναρωτιόμαστε αν θα πρέπει να διαβάζουν τα μικρά μας αυτές τις ξένοιαστες μέρες Όμως ,όπως οι ενήλικες έτσι και τα παιδιά χρειάζονται ξεκούραση.
Σε παλαιότερες εποχές οι δάσκαλοι μοίραζαν επαναληπτικές ασκήσεις για το καλοκαίρι ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές τους να ανταποκριθούν καλύτερα στις απαιτήσεις της επόμενης χρονιάς. Τα παιδιά ή καλύτερα όσα έμπαιναν στη διαδικασία να τις λύσουν αγχώνονταν και αντιμετώπιζαν τη μάθηση ως μια διαδικασία διεκπεραίωσης. Στις μέρες μας αυτό έχει πλέον εγκαταλειφθεί και οι μικροί μαθητές τώρα πια θα πρέπει να ενστερνιστούν την ιδέα ότι η μάθηση δε σταματά γιατί τα σχολειά κλείνουν. Μπορεί να συνεχιστεί με δημιουργικό τρόπο χωρίς εξαναγκασμό .
Ως γονείς και ως δάσκαλοι πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά μας ότι το διάβασμα είναι μια απόλαυση και όχι καθήκον που πρέπει να εκτελείται.
Το σχολικό εγχειρίδιο εξυπηρετεί τη λειτουργικότητα της τάξης στις διακοπές που η ανεμελιά και το παιχνίδι κυριαρχούν το βιβλίο θα πρέπει να έχει παρόμοιο ρόλο δηλαδή να λειτουργεί ως εναλλακτική δραστηριότητα. Έτσι μπορεί να βρει εκείνο που θα το χαροποιεί για να ανακαλύψει την απόλαυση της ανάγνωσης. Οι επαναλήψεις της ύλης ουσιαστικά δεν προσφέρουν τίποτα, κι αν πάλι ένας αδύναμος μαθητής χρειάζεται ένα πρόγραμμα επανάληψης αυτό καλό θα είναι να γίνει λίγο πριν ανοίξουν τα σχολεία.
Το καλοκαίρι ενδείκνυται για δημιουργικότητα έτσι καλό θα είναι να διακόψουν όχι μόνο από το σχολείο αλλά και από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Καλές πρακτικές απασχόλησης ως προς τα μαθηματικά είναι τα παιχνίδια στη θάλασσα όπως
*Μέτρημα κοχυλιών ,κατηγοριοποίηση σε ομάδες ανάλογα με το σχήμα –χρώμα .
* Στη βόλτα με το αυτοκίνητο αναζήτηση ζυγών –μονών αριθμών από τις πινακίδες των άλλων οχημάτων.
*Ψωνίζοντας ,μπορεί κάλλιστα να κάνει πράξεις για να ελέγξει πόσα χρήματα ξοδεύει.
Με παιχνιδιάρικο τρόπο μπορεί να εδραιώσει τις γνώσεις που έχουν ήδη αποκτηθεί φτιάχνοντας λίστες για ψώνια ,γράφοντας τα ονόματα των καλεσμένων μιας γιορτής ,ξεκινώντας ένα καλοκαιρινό ημερολόγιο, στέλνοντας γράμμα ή κάρτα σε αγαπημένα πρόσωπα.
Σίγουρα στις καλοκαιρινές διακοπές μπορεί να ξεκινήσει η φιλία με ένα βιβλίο ,το δικό του βιβλίο που θα το συντροφεύει παντού!
Έτσι το μικρό μας θα αποτυπώνει στις σελίδες του τις μέρες που πέρασαν μαζί , τσαλακωμένα φύλλα ,λίγη άμμο ,μια βούλα από γρανίτα θα του θυμίζουν το χειμώνα πως ο φίλος του ήταν εκεί…
Καλή συνέχεια , σ'αυτό το καλοκαίρι μας!!!
Αθηνά ,
Το καλοκαίρι είναι εδώ! Σαν γονείς πολλές φορές αναρωτιόμαστε αν θα πρέπει να διαβάζουν τα μικρά μας αυτές τις ξένοιαστες μέρες Όμως ,όπως οι ενήλικες έτσι και τα παιδιά χρειάζονται ξεκούραση.
Σε παλαιότερες εποχές οι δάσκαλοι μοίραζαν επαναληπτικές ασκήσεις για το καλοκαίρι ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές τους να ανταποκριθούν καλύτερα στις απαιτήσεις της επόμενης χρονιάς. Τα παιδιά ή καλύτερα όσα έμπαιναν στη διαδικασία να τις λύσουν αγχώνονταν και αντιμετώπιζαν τη μάθηση ως μια διαδικασία διεκπεραίωσης. Στις μέρες μας αυτό έχει πλέον εγκαταλειφθεί και οι μικροί μαθητές τώρα πια θα πρέπει να ενστερνιστούν την ιδέα ότι η μάθηση δε σταματά γιατί τα σχολειά κλείνουν. Μπορεί να συνεχιστεί με δημιουργικό τρόπο χωρίς εξαναγκασμό .
Ως γονείς και ως δάσκαλοι πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά μας ότι το διάβασμα είναι μια απόλαυση και όχι καθήκον που πρέπει να εκτελείται.
Το σχολικό εγχειρίδιο εξυπηρετεί τη λειτουργικότητα της τάξης στις διακοπές που η ανεμελιά και το παιχνίδι κυριαρχούν το βιβλίο θα πρέπει να έχει παρόμοιο ρόλο δηλαδή να λειτουργεί ως εναλλακτική δραστηριότητα. Έτσι μπορεί να βρει εκείνο που θα το χαροποιεί για να ανακαλύψει την απόλαυση της ανάγνωσης. Οι επαναλήψεις της ύλης ουσιαστικά δεν προσφέρουν τίποτα, κι αν πάλι ένας αδύναμος μαθητής χρειάζεται ένα πρόγραμμα επανάληψης αυτό καλό θα είναι να γίνει λίγο πριν ανοίξουν τα σχολεία.
Το καλοκαίρι ενδείκνυται για δημιουργικότητα έτσι καλό θα είναι να διακόψουν όχι μόνο από το σχολείο αλλά και από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Καλές πρακτικές απασχόλησης ως προς τα μαθηματικά είναι τα παιχνίδια στη θάλασσα όπως
*Μέτρημα κοχυλιών ,κατηγοριοποίηση σε ομάδες ανάλογα με το σχήμα –χρώμα .
* Στη βόλτα με το αυτοκίνητο αναζήτηση ζυγών –μονών αριθμών από τις πινακίδες των άλλων οχημάτων.
*Ψωνίζοντας ,μπορεί κάλλιστα να κάνει πράξεις για να ελέγξει πόσα χρήματα ξοδεύει.
Με παιχνιδιάρικο τρόπο μπορεί να εδραιώσει τις γνώσεις που έχουν ήδη αποκτηθεί φτιάχνοντας λίστες για ψώνια ,γράφοντας τα ονόματα των καλεσμένων μιας γιορτής ,ξεκινώντας ένα καλοκαιρινό ημερολόγιο, στέλνοντας γράμμα ή κάρτα σε αγαπημένα πρόσωπα.
Σίγουρα στις καλοκαιρινές διακοπές μπορεί να ξεκινήσει η φιλία με ένα βιβλίο ,το δικό του βιβλίο που θα το συντροφεύει παντού!
Έτσι το μικρό μας θα αποτυπώνει στις σελίδες του τις μέρες που πέρασαν μαζί , τσαλακωμένα φύλλα ,λίγη άμμο ,μια βούλα από γρανίτα θα του θυμίζουν το χειμώνα πως ο φίλος του ήταν εκεί…
Καλή συνέχεια , σ'αυτό το καλοκαίρι μας!!!
Αθηνά ,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου